W czwartek, 24 października, odbyło się posiedzenie trzcianeckich rajców. Tematem przewodnim sesji była współpraca gminy Trzcianka z powiatem czarnkowsko-trzcianeckim. Na zaproszenie Przewodniczącego Rady przybył Starosta Powiatu Grzegorz Bogacz i Zastępca Przewodniczącego Rady Powiatu Marek Kordek. Zarówno Burmistrz, jak i Starosta w swoich wystąpieniach przestawili dotychczasowe płaszczyzny współpracy oraz zaprezentowali plany na przyszłość. Starosta podkreślił, że rzeka Noteć ma łączyć wszystkie gminy, a nie dzielić i w takim kierunku będą zmierzać podejmowane działania.
Kolejnym ważnym punktem sesji był projekt uchwały w sprawie podatku od nieruchomości pobieranego na terenie gminy Trzcianka. 19% propozycja wzrostu stawek podatkowych w stosunku do obowiązujących w 2024 roku w trzech przypadkach została minimalnie podniesiona przez radnych: od budynków i ich części mieszkalnych od 1m2 powierzchni użytkowej z 0,96 zł na 1 zł oraz od gruntów z 0,45 zł na 0,47 zł w przypadkach: gruntów oznaczonych symbolem „B” w ewidencji gruntów i budynków prowadzonych przez Starostwo Powiatowe i zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego. Dzięki wzrostowi podatków możliwy będzie dalszy rozwój gminy, finansowanie inwestycji oraz utrzymanie jednostek budżetowych.
Radni wyrazili również zgodę na objęcie przez gminę Trzcianka udziałów w spółce Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa „KZN-Wielkopolska” Sp. z o.o. i zmienili uchwałę w sprawie utworzenia Trzcianeckiej Rady Seniorów oraz nadania jej statutu. Na koniec podjęli uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu zagospodarowania przestrzennego miasta Trzcianka w rejonie ulic: Kopernika, Grunwaldzkiej i Wspólnej oraz wyrazili zgodę na udzielenie pomocy finansowej powiatowi czarnkowsko-trzcianeckiemu w zakresie rozbudowy drogi powiatowej Trzcianka – Biała.
Ostatnimi puntami czwartkowego posiedzenia były informacje Burmistrza z działalności w okresie między sesjami, informacje o pismach adresowanych do Rady i interpelacje, wnioski oraz zapytania radnych i sołtysów.