Przejdź do menuPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do treściPrzejdź do menu bocznegoPrzejdź do zmiany rozmiaru czcionkiPrzełącz stronę między wersją kontrastową, a normalnąPrzejdź do strony głównej

Trzcianka dba o środowisko25 stycznia 2021

Przez cały 2020 rok Gmina Trzcianka aktywnie zaangażowała się w działania związane z ochroną powietrza i niwelowaniem skutków jego zanieczyszczeń. Jednym z filarów tej działalności był udział w Programie Priorytetowym „Czyste Powietrze”. Głównym celem włączenia się w ten Program była pomoc mieszkańcom gminy Trzcianka w skompletowaniu niezbędnej dokumentacji do złożenia wniosku o dofinansowanie oraz pomoc w sporządzaniu samego wniosku i załączników, a także udzielanie porad w obszarach, których dotyczy Program (wymiana pieca- źródła ciepła, ocieplenia dachu i przegród budowlanych, wymiana instalacji czy stolarki okiennej i drzwiowej). Udzielano także porad z zakresu dofinansowań do instalacji fotowoltaicznych.

 

Klienci obsługiwani byli zarówno stacjonarnie (siedziba Urzędu Miejskiego w Trzciance), jak i zdalnie (poprzez telefon czy e-mail).

 

Przez cały rok udało się:

  • złożyć ponad 160 wniosków, w tym wniosków o dofinansowanie i wniosków o płatność,
  • udzielić ponad 400 porad z zakresu Programu, w tym kwalifikowalności kosztów.

 

Komplementarnym działaniem była również obsługa Programu „Moja Woda”, gdzie mieszkańcy mogli otrzymać do 5000 zł dofinansowania za zakup i montaż instalacji zbierającej i gromadzącej wody opadowe. Program obowiązywał w miesiącach lipiec-wrzesień 2020 r. Również i w tym obszarze gmina Trzcianka aktywnie się włączyła, uruchamiając kompleksową pomoc dla mieszkańców, w zakresie przygotowania kompletnej dokumentacji projektowej. W ramach niniejszego Programu złożono ponad 40 wniosków o dofinansowanie, w tym również wniosków o płatność. Udzielono także ponad 100 porad w zakresie kwalifikowalności kosztów. Podobnie, jak w przypadku „Czystego Powietrza”, Klienci obsługiwani byli zarówno stacjonarnie (siedziba Urzędu Miejskiego w Trzciance), jak i zdalnie (poprzez telefon czy e-mail).

 

W 2021 r. obsługa Klientów w obu Programach będzie kontynuowana. Informacje w tym zakresie można uzyskać w siedzibie Urzędu Miejskiego (pokój nr 1), lub pod numerem telefonu 67 352 73 05.